Objednání a platba
Objednávku proveďte přes e-shop. Drtivou většinu šperků máme skladem a připravenou k odeslání. Na výběr máte ze tří možností platby – platební branou, převodem nebo dobírkou.
Pokud dopředu víte, že potřebujete náhrdelnik prodloužit, zkrátit, či jinak upravit, kontaktujte nás prosím předem. Většinou se to na ceně neprojeví, u významnějsích úprav drobně. U prodloužení obručí o pár cm stačí uvést požadovanou délku do poznámky, u těchto úprav cena zůstává stejná.
Platba probíhá platební branou, na dobírku (za poplatek) nebo převodem na účet. V případě platby převodem obdržíte mailem odkaz na zálohovou fakturu s QR kódem, číslem účtu, variabilním symbolem a celkovou částkou k úhradě.
V případě zájmu o uspíšení odeslání/vyzvednutí nám mailem zašlete potvrzení o zadání platby. Stačí např. screenshot z internetového bankovnictví.
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat – dodací lhůtu umíme často v urgentních případech zkrátit na úplně nejnutnější minimum.
Zasílání, poštovné a osobní odběr
Zásilky posíláme Zásilkovnou nebo Českou poštou do dvou pracovních dní od připsání platby na náš účet. Drtivou většinu zásilek zvládáme odnést na podací místa či připravit do druhého dne.
Běžná dodací lhůta je 1-2 pracovních dní. Do balíčků nepřikládáme fakturu, máte ji k dispozici v elektronické podobě v mailu, kde Vám potvrzujeme odeslání.
Pokud na dodání spěcháte, uveďte nám to prosím do poznámky, uděláme pro brzké odeslání maximum.
Po Praze umíme na přání zařídit kurýra v rámci hodin. V případě zájmu nás prosím kontaktujte individuálně telefonicky děkujeme.
Poštovné je 99,- Kč do pobočky Zásilkovny či doporučeně u České pošty. Za balík do ruky nebo kurýra na adresu je to 149,- Kč. Při objednávce nad 2000,- Kč odesíláme zdarma metodou dle Vašeho výběru.
Objednávku si lze v Praze zdarma osobně vyzednout v našem letenském showroomu Tvorba Store, Veverkova 28, Praha 7 – a to nejpozději do dvou pracovních dní od připsání platby. Aktuální otvírací dobu showroomu najdete na www.tvorbastore.cz
Počkejte prosím vždy na potvrzení, že je objednávka připravena k vyzvednutí, děkujeme.
Pro objednávky z e-shopu funguje showroom jako výdejna, platba za objednávky je tedy nutná předem. Na místě zakoupíte náš téměř kompletní sortiment, takže můžete své objednávky doplnit o další kousky. Pokud si nejste jistí dostupností šperků v showroomu nebo si je tma chcete jen vyzkoušet a chtete si být jistí, že budou k dispozici, ozvěte se nám, rádi Vám je ke zkoušení připravíme a zarezervujeme.
Individuální předání či jiné požadavky prosím konzultujte předem, uděláme co bude v našich silách, abychom Vám vyšli vstříc.
Zasílání do zahraničí
Do zahraničí zasíláme přes Zásilkovnu, platba je možná pouze platební branou (nikoliv na dobírku). Konkrétní destinace, kam zasíláme a ceny za poštovné se Vám zobrazí v druhém kroku košíku.
Pokud máte zájem o zaslání do destinace, která není na seznamu uvedená, neváhejte nás prosím kontaktovat.
Výměna, úpravy a vracení
Netrefili jste se s barvou? Nesedí velikost? Už tenhle doma máte? Dejte nám vědět! Rádi se s Vámi dohodneme na výměně šperku za jiný, případně jeho úpravě na míru.
Pokud si nejste jisti, že bude sedět šperk obdarované, není problém, když se na nás sama obrátí a domluvíme se na úpravě či výměně.
Pokud se Vám stala nehoda a odnesla to nějaká skleněná část Vašeho oblíbeného šperku, také se na nás neváhejte obrátit, jsme schopni Vám v drtivé většině případů rozbitou část šperku nahradit.
Za opravy a úpravy si účtujeme individuálně minimální částky jako náklady na materiál a případné poštovné.
Po předchozí domluvě lze opravy a úpravy provést na počkání v našem letenském showroomu Tvorba Store. Kontaktujte nás prosím předem ohledně sjednání schůzky či upřesnění času a úprav. Děkujeme.
Při zasílání výměn je poštovné na Vás, žádné další manipulační poplatky si neúčtujeme.
Vracení je možné bez udání důvodů do 14 dní od nákupu, nepoškozené, v původním obalu. Peníze pak zasíláme do 30 dnů zpět převodem na účet. Není třeba vyplňovat formuláře, jen nám prosím napište mail na ko-ra-le@ko-ra-le.cz ať s vrácením počítáme a jsme ohledně toho v kontaktu. Děkujeme.
Zasílací adresa pro opravy i pro vracení je: Marie Poláčková, ko-ra-le, Roželov 27, 262 42, Hvožďany.
Obecně se Vám snažíme maxinálně vycházet vstříct – neváhejte se na nás tedy obracet – šperk vždy vypadá lépe na krku, nežli v šuplíku 🙂
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
článek I.
Úvodní ustanovení a vymezení pojmů
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) internetového obchodu ko-ra-le (dále jen „Internetový obchod“), umístněného na internetové adrese www.ko-ra-le.cz (dále jen „Webová stránka“), který je provozován Mgr. Marií Poláčkovou, zapsanou v živnostenském rejstříku pod IČ 03966232, s místem podnikání Roželov 27, 26242, Hvožďany (dále jen „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „Webové rozhraní obchodu“) Internetového obchodu Prodávajícího.
- Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel, který uzavře prostřednictvím Webového rozhraní obchodu Smlouvu s Prodávajícím.
- Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
- Podnikatelem je osoba, která uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím v souvislosti s výkonem své podnikatelské činnosti nebo při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Uzavřením Smlouvy Kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.
- Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
- Tyto VOP jsou platné od 1. 3. 2023.
- Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
článek II.
Nabídka zboží, objednávka, uzavření Smlouvy
- Nabídkou zboží se rozumí vybrané zboží nabízené prostřednictvím katalogu na Webové stránce. Nabídka zboží se nepovažuje za návrh dodat zboží ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „Občanský zákoník“), nabídka zboží je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto zboží.
- Objednávku zboží může Kupující vytvořit prostřednictvím formuláře na Webové stránce Internetového obchodu. Při vytvoření objednávky prostřednictvím formuláře na Webové stránce Internetového obchodu Kupující vybere zboží, o které má zájem, jeho požadované množství, způsob dopravy (viz čl. III. VOP) a stvrzení způsobu platby (viz čl. IV. VOP). Potvrzením své objednávky podá Kupující závazný návrh na uzavření Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím.
- V případě, kdy Kupující má zájem o úpravu zboží podle jeho přání jemu na míru (zejména tedy o zkrácení či prodloužení náhrdelníků), sdělí uvedené Prodávajícímu při vytvoření objednávky prostřednictvím formuláře na Webové stránce Internetového obchodu. Kupující bere na vědomí, že v takovém případě může dojít k úpravě kupní ceny. O výši takto změněné kupní ceny, resp. o tom, že ke změně kupní ceny nedojde, bude Kupující ze strany Prodávajícího informován bez zbytečného odkladu. Potvrzením této se návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím považuje za závazný.
- Prodávající se zavazuje přijmout závazný návrh na uzavření Smlouvy Kupujícího, pokud tento návrh není v rozporu s VOP. Prodávající potvrdí přijetí návrhu na e-mailovou adresu Kupujícího. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti doručením přijetí objednávky, jež je Prodávajícím zasláno Kupujícímu na e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám.
- Prodávající je povinen dodat Kupujícímu objednané zboží za sjednanou cenu a Kupující je povinen zboží převzít a kupní cenu uhradit. Kupující je povinen zejména při objednávání zboží uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje nezbytné pro uzavření Smlouvy uvedené Kupujícím jsou Prodávajícím považovány za správné.
- Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
článek III.
Doprava a dodání zboží
- Kupující si může vybrat v procesu provádění objednávky ze třech způsobů dodání zboží:
. osobní převzetí;
. zaslání prostřednictvím České pošty
. zaslání společností Zásilkovna
- Osobní převzetí je možné na adrese Veverkova 28, Praha 7 obchodě Tvorba Store, a to zdarma. Zboží bude Prodávající připraveno na uvedené adrese zpravidla ve lhůtě do dvou (2) pracovních dnů ode dne připsání platby na účet Prodávající. Tato lhůta má informativní charakter. Po předchozí domluvě Kupujícího s Prodávajícím, Prodávající zkrátí uvedenou lhůtu k dodání zboží na nejnutnější minimum.
- V případě volby osobního převzetí se Prodávající zavazuje informovat Kupujícího o tom, že zboží je připraveno k vyzvednutí, a to na e-mailovou adresu zadanou Kupujícím při vytvoření objednávky. Před zasláním tohoto potvrzení zboží k vyzvednutí připraveno nebude, uvedené místo funguje pouze jako výdejna.
- V případě volby zaslání prostřednictvím přepravních společnosti se Prodávající zavazuje Kupujícímu zboží v nejbližším možném termínu odeslat. Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené zpožděním odeslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.
- Posláním objednaného zboží se rozumí jeho odeslání na adresu uvedenou Kupujícím při vytvoření objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo připočíst náklady na poslání zboží k ceně objednávky podle následujícího ceníku:
- při zaslání objednávky nad 2000,- Kč na adresu uvedenou Kupujícím na území České republiky ZDARMA
- při zaslání objednávky nepřevyšující 2000,- Kč na adresu uvedenou Kupujícím na území České republiky prostřednictvím Zásilkovny – na pobočku nebo České pošty – doporučeně – 99,- Kč a Zásilkovny na adresu nebo balíkem do ruky – 149,- Kč.
- Prodávající se současně, v případě volby zaslání, zavazuje informovat Kupujícího o odeslání zboží, a to na e-mailovou adresu zadanou Kupujícím při vytvoření objednávky. Lhůta pro odeslání zboží činí zpravidla dva (2) pracovní dny ode dne připsání platby na účet Prodávající. Tato lhůta má informativní charakter. Po předchozí domluvě Kupujícího s Prodávajícím, Prodávající zkrátí uvedenou lhůtu k odeslání zboží na nejnutnější minimum.
- Zboží je Prodávajícím dodáváno na území České republiky. Po předchozím souhlasu Prodávajícího lze zboží zaslat i do zahraničí, v takovém případě si Prodávající vyhrazuje právo připočíst ke standardní ceně dopravy dle aktuálního ceníku dodatečné náklady za dopravu do zahraničí (odvislé zejména od velikosti objednávky, zvolené dopravy a cílové destinace) a dále právo zvolit způsob úhrady kupní ceny.
- V souladu s čl. II. odst. 5 VOP je Kupující povinen převzít doručené zboží. V případě nepřevzetí zboží je toto považováno za porušení VOP Kupujícím. Kupující nabývá vlastnické právo ke kupovanému zboží jeho převzetím po zaplacení celé jeho kupní ceny. Okamžikem převzetí zboží také na Kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží.
- Účetní doklad (faktura) není součástí dodávky, Prodávající ji odešle nejpozději do 3 pracovních dnů od doručení zboží na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím.
- Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje Kupujícímu zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
- Reklamace mechanického poškození výrobku, neodpovídajícího zboží apod., které nebylo patrné při převzetí zásilky od přepravce, je Kupující povinen uplatnit neprodleně po jejich odhalení. Prodávající neručí za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, pokud Kupující neprodleně toto poškození neuplatní v souladu s těmito VOP.
- V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Nebude-li ve Smlouvě sjednán způsob dodání zboží, je oprávněn ho určit Prodávající. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko s takovým způsobem dopravy spojené, včetně případných dodatečných nákladů na zvolený způsob dopravy.
článek IV.
Platební podmínky
- Platba kupní ceny za zboží se provádí v korunách českých.
- Kupující je povinen kupní cenu za zboží uhradit výhradně:
. bezhotovostním převodem na bankovní účet
. platebni branou COMGATE na webových stránkách prodavajícího
. dobírkou (po ČR poplatek 49,- Kč)
- Kupující uhradí cenu objednávky na bankovní účet Prodávajícího (pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky), který bude, včetně variabilního symbolu, Kupujícímu zaslán v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky odeslaném Kupujícímu, a to ve lhůtě nejpozději do pěti (5) pracovních dnů ode dne, kdy mu tento potvrzující e-mail bude Prodávajícím doručen. V případě platby za zboží formou bezhotovostního převodu na účet se považuje kupní cena za uhrazenou dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího.
- Veškeré změny a změny cen v Internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka (včetně akčního zboží, výprodeje a letákových akcí) platí do vyprodání zásob. Cena je platná v době objednání. Ceny nabízeného zboží a služeb (např. doprava) jsou uvedeny včetně DPH, pokud není u ceny výslovně uvedeno, že cena je uvedena bez DPH.
článek V.
Odstoupení od Smlouvy Prodávajícím
- Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy uzavřené s Kupujícím v případě, že objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Prodávající má právo odstoupit od Smlouvy též tehdy, došlo-li k výrazným změnám cen dodavatele objednaného zboží, došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží a Kupující neakceptoval příslušnou změnu Smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu.
- Pokud Prodávající odstoupí od Smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat Kupujícího na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit Kupujícímu plnou kupní cenu zboží, pokud již tato byla uhrazena.
- Kupující bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy, dojde-li mu objednávka od Kupujícího, který v některém z předchozích závazkových vztahů s Prodávajícím porušil jakoukoliv svou povinnost podstatným způsobem. Porušení předchozího závazkového vztahu podstatným způsobem se považuje pro účely odstoupení od Smlouvy za chování ve smyslu ust. § 2002 odst. 2 Občanského zákoníku.
- V případě porušení Smlouvy nebo VOP Kupujícím, kdy Prodávající odstoupí od Smlouvy, je v takovém případě povinností Kupujícího uhradit Prodávajícímu veškeré náklady spojené s objednávkou Kupujícího, zejména pak náklady na zaslání zboží, pokud jej nepřevezme.
článek VI.
Odstoupení od Smlouvy Kupujícím, který je Spotřebitelem
- Pokud je Smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v Internetovém obchodě), má Kupující, který je Spotřebitelem, v souladu s ustanovením § 1829 a násl. Občanského zákoníku právo bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží. V takovém případě Kupující kontaktuje písemně Prodávajícího a uvede, že odstupuje od Smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz.
- V případě, že Kupující, který je Spotřebitelem odstoupí od Smlouvy ve výše uvedené 14 denní lhůtě a vrácené zboží není kompletní, je bez obalu nebo je prokazatelně použité či poškozené, má Prodávající vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody a je oprávněn si takto vzniklý nárok na náhradu škody jednostranně započíst na pohledávku Kupujícího vůči Prodávajícímu na vrácení kupní ceny. Prodávající v takovém případě vrací Kupujícímu jen takto sníženou kupní cenu.
- Kupující, který je Spotřebitelem bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 Občanského zákoníku, nemůže odstoupit od Smlouvy v případech zde uvedených, zejména pak v případě dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího, nebo pro jeho osobu.
- Kupující, který je Spotřebitelem, v případě využití práva na odstoupení od Smlouvy do 14 dní od převzetí zboží zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně všech jeho součástí a příslušenství. Zboží musí být Prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu.
- Odstoupí-li Kupující, který je Spotřebitelem oprávněně od Smlouvy, je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, a to v zásadě stejným způsobem jako je přijal. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Kupní cena bude v případě bezhotovostní platby Kupujícímu poukázána na bankovní účet, ze kterého byla platba přijata.
- Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží.
- Pro odstoupení od Smlouvy může Kupující využít i formulář pro odstoupení od Smlouvy, který mu bude Prodávajícím zaslán bezodkladně po té, co o jeho zaslání Kupující požádá.
- Je-li společně se zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy neoprávněně a zašle přesto zboží Prodávajícímu, nebude zboží přijato, případně bude na náklady Kupujícího zasláno zpět.
článek VII.
Práva Kupujícího z vadného plnění
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ust. § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku).
článek VIII.
Práva Kupujícího, který je Spotřebitelem z vadného plnění
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v zákonem stanovené době, tj. 24 měsíců od převzetí.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající obdržel od Kupujícího reklamované zboží.
- Při uplatnění práva z vadného plnění je Kupující povinen prokázat uzavření Smlouvy, Prodávající doporučuje za tímto účelem předložit zejména doklad o nákupu (fakturu). Kupující má povinnost vytknout Prodávajícímu vadu, tedy dodat popis vady zboží, kvůli které jej reklamuje.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude Prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Jestliže Prodávající reklamaci neodmítne, vystaví Kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, která bude obsahovat mimo identifikaci Prodávajícího a Kupujícího, co je obsahem reklamace dle Kupujícího a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, datum a místo přijetí reklamace, lhůtu, ve které bude přibližně reklamace vyřízena, a podpis pracovníka Prodávajícího. Kupující potvrdí Prodávajícímu, že potvrzení o přijetí reklamace obdržel.
- Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
- O tom, že byla reklamace vyřízena a jakým způsobem, je Prodávající povinen Kupujícího informovat, a to na adresu, kterou uvedl při reklamaci nebo prostřednictvím jiného kontaktního údaje, dle kterého bude možno Kupujícího upozornit na vyřízení reklamace. Prodávající v tomto oznámení uvede lhůtu pro vyzvednutí reklamovaného zboží.
- V případě, že si Kupující nevyzvedne ve lhůtě stanovené Prodávajícím reklamované zboží, je Prodávajícím oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet Kupujícího. O tomto postupu musí Prodávající Kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
- Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) Občanského zákoníku sděluje Prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
článek IX.
Ochrana osobních údajů
- Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, jimiž se rozumí jméno a příjmení, datum narození, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, e-mailová adresa, pohlaví, číslo bankovního účtu a telefonní číslo a uděluje souhlas se shromažďováním a zpracováním svých osobních údajů Prodávajícím.
- Nakládání s osobními údaji Kupujícího podléhá úpravě zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Registrační číslo Internetového obchodu u Úřadu pro ochranu osobních údajů je 00075375 / 001.
- Kupující bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn zpracovávat osobní údaje Kupujícího, a to pro účely realizace práv a povinností ze Smlouvy. Pro účely vedení uživatelského účtu Kupujícího Kupující vyslovuje svůj souhlas se zpracováním jeho osobních údajů Prodávajícím. Nezvolí-li Kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů Prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení Kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů Kupující uděluje dobrovolně a může jej kdykoli bezplatně pomocí odkazu uvedeného na konci obchodního sdělení odvolat. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření Smlouvy.
- Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z Webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
- Zpracováním osobních údajů Kupujícího může Prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Aktuální informace o zpracovatelích osobních údajů jsou uvedeny na Webové stránce Prodávajícího a případně budou rovněž zaslány Kupujícímu na jeho žádost.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
- V případě, že by se Kupující domníval, že Prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat Prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby Prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
- Požádá-li Kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- Kupující dále souhlasí s ukládáním tzv.“cookies“ do jeho koncového zařízení (např. počítače) tak, aby se usnadnilo poskytování služeb informační společnosti; Kupující má možnost odmítnout, aby “cookies” nebo podobné nástroje byly ukládány do jeho koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
článek X.
Závěrečná ustanovení
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží k činnostem souvisejícím s provozem Internetového obchodu na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Jazykem komunikace mezi Prodávajícím a Kupujícím a jazykem Smlouvy je český jazyk.
- V případě, že by některé ustanovení těchto VOP bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí VOP nebo Smlouvy.
- Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Pokud by byly VOP v rozporu se zákonem, řídí se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím příslušným zákonem.
- Pro vyřizování stížností, získání dalších informací či v případě jakýchkoli dotazů může Kupující využít e-mailové adresy: ko-ra-le@ko-ra-le.cz. Podanou informaci nebo informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího. Veškerá sdělení Prodávajícího mohou být Kupujícímu doručována na e-mailovou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou Kupujícím v objednávce.
V Praze dne 1. 3. 2023
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
SK:
článok I.
Úvodné ustanovenia a vymedzenie pojmov
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) internetového obchodu ko-ra-le (ďalej len „Internetový obchod“), umiestneného na internetovej adrese www.ko-ra-le.cz (ďalej len „Webová stránka“), ktorý je prevádzkovaný Mgr. Marií Poláčkovou , zapísanú v živnostenskom registri pod IČO 03966232, s miestom podnikania Roželov 27, 26242, Hvožďany (ďalej len „Predávajúci“), upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. zákonník vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“) uzatvárané medzi Predávajúcim a inou osobou (ďalej len „Kupujúci“) prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „Webové rozhranie obchodu“) Internetového obchodu Predávajúceho.
Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý uzavrie prostredníctvom Webového rozhrania obchodu Zmluvu s Predávajúcim.
Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje.
Podnikateľom je osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu s predávajúcim v súvislosti s výkonom svojej podnikateľskej činnosti alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa.
VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Uzavretím Zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.
Ustanovenia odchylné od VOP je možné dojednať v Zmluve. Odchylné dojednania v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
Tieto VOP sú platné od 1. 6. 2021.
Znenie obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
článok II.
Ponuka tovaru, objednávka, uzavretie Zmluvy
Ponukou tovaru sa rozumie vybraný tovar ponúkaný prostredníctvom katalógu na Webovej stránke. Ponuka tovaru sa nepovažuje za návrh dodať tovar v zmysle ustanovenia § 1732 ods. 2 zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“), ponuka tovaru je informatívneho charakteru a Predávajúci nie je povinný uzavrieť Zmluvu ohľadom tohto tovaru .
Objednávku tovaru môže Kupujúci vytvoriť prostredníctvom formulára na Webovej stránke Internetového obchodu. Pri vytvorení objednávky prostredníctvom formulára na Webovej stránke Internetového obchodu Kupujúci vyberie tovar, o ktorý má záujem, jeho požadované množstvo, spôsob dopravy (viď čl. III. VOP) a potvrdenie spôsobu platby (viď čl. IV. VOP). Potvrdením svojej objednávky podá Kupujúci záväzný návrh na uzavretie Zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
V prípade, keď Kupujúci má záujem o úpravu tovaru podľa jeho priania jemu na mieru (najmä teda o skrátenie či predĺženie náhrdelníkov), oznámi uvedené Predávajúcemu pri vytvorení objednávky prostredníctvom formulára na Webovej stránke Internetového obchodu. Kupujúci berie na vedomie, že v takom prípade môže dôjsť k úprave kúpnej ceny. O výške takto zmenenej kúpnej ceny, resp. o tom, že k zmene kúpnej ceny nedôjde, bude Kupujúci zo strany Predávajúceho informovaný bez zbytočného odkladu. Potvrdením tejto sa návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim považuje za záväzný.
Predávajúci sa zaväzuje prijať záväzný návrh na uzavretie Zmluvy Kupujúceho, pokiaľ tento návrh nie je v rozpore s VOP. Predávajúci potvrdí prijatie návrhu na e-mailovú adresu Kupujúceho. Zmluva nadobúda platnosť a účinnosť doručením prijatia objednávky, ktorá je Predávajúcim zaslaná Kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám.
Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu objednaný tovar za dohodnutú cenu a Kupujúci je povinný tovar prevziať a kúpnu cenu uhradiť. Kupujúci je povinný najmä pri objednávaní tovaru uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje nevyhnutné pre uzavretie Zmluvy uvedené Kupujúcim sú Predávajúcim považované za správne.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
článok III.
Doprava a dodanie tovaru
Kupujúci si môže vybrať v procese uskutočnenia objednávky z troch spôsobov dodania tovaru:
osobné prevzatie;
zaslanie prostredníctvom Českej pošty
zaslanie spoločností Zásielkovňa
Osobné prevzatie je možné na adrese Veverkova 28, Praha 7 obchode Tvorba Store, a to zadarmo. Tovar bude Predávajúci pripravený na uvedenej adrese spravidla v lehote do dvoch (2) pracovných dní odo dňa pripísania platby na účet Predávajúci. Táto lehota má informatívny charakter. Po predchádzajúcej dohode Kupujúceho s Predávajúcim, Predávajúci skráti uvedenú lehotu na dodanie tovaru na najnutnejšie minimum.
V prípade voľby osobného prevzatia sa Predávajúci zaväzuje informovať Kupujúceho o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, a to na e-mailovú adresu zadanú Kupujúcim pri vytvorení objednávky. Pred zasláním tohto potvrdenia tovar na vyzdvihnutie pripravené nebude, uvedené miesto funguje iba ako výdajňa.
V prípade voľby zaslania prostredníctvom prepravnej spoločnosti sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu tovar v najbližšom možnom termíne odoslať. Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené oneskorením odoslania alebo doručenia tovaru z akéhokoľvek dôvodu.
Poslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho odoslanie na adresu uvedenú Kupujúcim pri vytvorení objednávky. Predávajúci si vyhradzuje právo pripočítať náklady na poslanie tovaru k cene objednávky podľa nasledujúceho cenníka:
pri zaslaní objednávky nad 2000,- Kč na adresu uvedenú Kupujúcim na území Slovenskej republiky ZADARMO
pri zaslaní objednávky neprevyšujúcej 2000, – Kč na adresu uvedenú Kupujúcim na území Slovenskej republiky prostredníctvom Zásielkovne – na pobočku alebo Slovenskej pošty – doporučene – 99, – Kč a Zásielkovne na adresu alebo balíkom do ruky – 149, – Kč.
Predávajúci sa súčasne, v prípade voľby zaslania, zaväzuje informovať Kupujúceho o odoslaní tovaru, a to na e-mailovú adresu zadanú Kupujúcim pri vytvorení objednávky. Lehota na odoslanie tovaru je spravidla dva (2) pracovné dni odo dňa pripísania platby na účet Predávajúci. Táto lehota má informatívny charakter. Po predchádzajúcej dohode Kupujúceho s Predávajúcim, Predávajúci skráti uvedenú lehotu na odoslanie tovaru na najnutnejšie minimum.
Tovar je Predávajúcim dodávaný na území Slovenskej republiky. Po predchádzajúcom súhlase Predávajúceho je možné tovar zaslať aj do zahraničia, v takom prípade si Predávajúci vyhradzuje právo pripočítať k štandardnej cene dopravy podľa aktuálneho cenníka dodatočné náklady za dopravu do zahraničia (odvislé najmä od veľkosti objednávky, zvolenej dopravy a cieľovej destinácie) a ďalej právo zvoliť spôsob úhrady kúpnej ceny.
V súlade s čl. II. ods. 5 VOP je Kupujúci povinný prevziať doručený tovar. V prípade neprevzatia tovaru je toto považované za porušenie VOP Kupujúcim. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo na kupovaný tovar jeho prevzatím po zaplatení celej jeho kúpnej ceny. Okamihom prevzatia tovaru aj na Kupujúceho prechádza nebezpečenstvo škody na tovare.
Účtovný doklad (faktúra) nie je súčasťou dodávky, Predávajúci ju odošle najneskôr do 3 pracovných dní od doručenia tovaru na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim.
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky sa odporúča Kupujúcemu zásielku od prepravcu neprevziať a vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
Reklamácia mechanického poškodenia výrobku, nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré nebolo viditeľné pri prevzatí zásielky od prepravcu, je Kupujúci povinný uplatniť bezodkladne po ich odhalení. Predávajúci neručí za poškodenie tovaru vzniknuté pri jeho preprave, pokiaľ Kupujúci bezodkladne toto poškodenie neuplatní v súlade s týmito VOP.
V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
Ak nebude v Zmluve dohodnutý spôsob dodania tovaru, je oprávnený ho určiť Predávajúci. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky Kupujúceho, nesie Kupujúci riziko s takým spôsobom dopravy spojené, vrátane prípadných dodatočných nákladov na zvolený spôsob dopravy.
článok IV.
Platobné podmienky
Platba kúpnej ceny za tovar sa uskutočňuje v českých korunách.
Kupujúci je povinný kúpnu cenu za tovar uhradiť výhradne:
. bezhotovostným prevodom na bankový účet
. platebnou bránou COMGATE na webových stránkach predávajúceho
. dobierkou (po ČR poplatok 49, – Kč)
Kupujúci uhradí cenu objednávky na bankový účet Predávajúceho (pod variabilným symbolom, ktorým je číslo objednávky), ktorý bude, vrátane variabilného symbolu, Kupujúcemu zaslaný v e-maile potvrdzujúcom prijatie objednávky odoslanom Kupujúcemu, a to v lehote najneskôr do piatich (5) pracovných dní. odo dňa, kedy mu tento potvrdzujúci e-mail bude Predávajúcim doručený. V prípade platby za tovar formou bezhotovostného prevodu na účet sa považuje kúpna cena za uhradenú dňom, kedy došlo k pripísaniu príslušnej čiastky na bankový účet Predávajúceho.
Všetky zmeny a zmeny cien v Internetovom obchode sú vyhradené. Ponuka (vrátane akčného tovaru, výpredaja a letákových akcií) platí do vypredania zásob. Cena je platná v dobe objednania. Ceny ponúkaného tovaru a služieb (napr. doprava) sú uvedené vrátane DPH, pokiaľ nie je pri cene výslovne uvedené, že cena je uvedená bez DPH.
článok V.
Odstúpenie od Zmluvy Predávajúcim
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej s Kupujúcim v prípade, že objednaný tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, ďalej tiež v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tj ceny zjavne iné ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá). Predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy aj vtedy, ak došlo k výrazným zmenám cien dodávateľa objednaného tovaru, ak došlo k výrazným zmenám cien prepravy tovaru a Kupujúci neakceptoval príslušnú zmenu Zmluvy, tj zvýšenie ceny tovaru či zvýšenie nákladov na prepravu.
Pokiaľ Predávajúci odstúpi od Zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať Kupujúceho na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť Kupujúcemu plnú kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už táto bola uhradená.
Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak mu dôjde objednávka od Kupujúceho, ktorý v niektorom z predchádzajúcich záväzkových vzťahov s Predávajúcim porušil akúkoľvek svoju povinnosť podstatným spôsobom. Porušenie predchádzajúceho záväzkového vzťahu podstatným spôsobom sa považuje na účely odstúpenia od Zmluvy za správanie v zmysle ust. § 2002 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
V prípade porušenia Zmluvy alebo VOP Kupujúcim, kedy Predávajúci odstúpi od Zmluvy, je v takom prípade povinnosťou Kupujúceho uhradiť Predávajúcemu všetky náklady spojené s objednávkou Kupujúceho, najmä náklady na zaslanie tovaru, pokiaľ ho neprevezme.
článok VI.
Odstúpenie od Zmluvy Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom
Pokiaľ je Zmluva uzavretá pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v Internetovom obchode), má Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, v súlade s ustanovením § 1829 a nasl. Občianskeho zákonníka právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od Zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V takom prípade Kupujúci kontaktuje písomne Predávajúceho a uvedie, že odstupuje od Zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu na vrátenie peňazí.
V prípade, že Kupujúci, ktorý ich Spotrebiteľom odstúpi od Zmluvy vo vyššie uvedenej 14 dennej lehote a vrátený tovar nie je kompletný, je bez obalu alebo je preukázateľne použitý či poškodený, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody a je oprávnený si takto vzniknutý nárok na náhradu škody jednostranne započítať na pohľadávku Kupujúceho voči Predávajúcemu na vrátenie kúpnej ceny. Predávajúci v takom prípade vracia Kupujúcemu len takto zníženú kúpnu cenu.
Kupujúci, ktorý ich Spotrebiteľom berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemôže odstúpiť od Zmluvy v prípadoch tu uvedených, najmä v prípade dodávky tovaru, ktorý bol upravený podľa priania Kupujúceho, alebo pre jeho osobu.
Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, v prípade využitia práva na odstúpenie od Zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru zašle alebo odovzdá Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy, tovar, ktorý od neho obdržal, vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva . Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený nepoškodený a neopotrebovaný a, ak je to možné, v pôvodnom obale.
Ak odstúpi Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom oprávnene od Zmluvy, je Predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy, vrátiť všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru, a to v zásade rovnakým spôsobom ako ich prijal. Predávajúci vráti Kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým Kupujúci súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Kúpna cena bude v prípade bezhotovostnej platby Kupujúcemu poukázaná na bankový účet, z ktorého bola platba prijatá.
Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru.
Na odstúpenie od Zmluvy môže Kupujúci využiť aj formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorý mu bude Predávajúcim zaslaný bezodkladne po tom, čo o jeho zaslanie Kupujúci požiada.
Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Zmluvy Kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý. darček.
Pokiaľ Kupujúci odstúpi od Zmluvy neoprávnene a napriek tomu zašle tovar Predávajúcemu, nebude tovar prijatý, prípadne bude na náklady Kupujúceho zaslaný späť.
článok VII.
Práva Kupujúceho z chybného plnenia
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ust. § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).
článok VIII.
Práva Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľom z chybného plnenia
Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v zákonom stanovenej dobe, tj 24 mesiacov od prevzatia.
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
sa tovar hodí k účelu, ktorý na jeho použitie Predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
Práva z chybného plnenia uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v mieste podnikania. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Predávajúci obdržal od Kupujúceho reklamovaný tovar.
Pri uplatnení práva z chybného plnenia je Kupujúci povinný preukázať uzavretie Zmluvy, Predávajúci odporúča za týmto účelom predložiť najmä doklad o nákupe (faktúru). Kupujúci má povinnosť vytknúť Predávajúcemu vadu, teda dodať popis vady tovaru, kvôli ktorej ho reklamuje.
Právo z chybného plnenia Kupujúcemu nepatrí, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ Kupujúci vadu sám spôsobil.
Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady bude Predávajúcim vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
Ak Predávajúci reklamáciu neodmietne, vystaví Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie, ktorá bude obsahovať mimo identifikáciu Predávajúceho a Kupujúceho, čo je obsahom reklamácie podľa Kupujúceho a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje, dátum a miesto prijatia reklamácie, lehotu, v ktorej bude približne reklamácia vybavená, a podpis pracovníka Predávajúceho. Kupujúci potvrdí Predávajúcemu, že potvrdenie o prijatí reklamácie obdržal.
Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má Kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva.
O tom, že bola reklamácia vybavená a akým spôsobom, je Predávajúci povinný Kupujúceho informovať, a to na adresu, ktorú uviedol pri reklamácii alebo prostredníctvom iného kontaktného údaja, podľa ktorého bude možné Kupujúceho upozorniť na vybavenie reklamácie. Predávajúci v tomto oznámení uvedie lehotu na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru.
V prípade, že si Kupujúci nevyzdvihne v lehote stanovenej Predávajúcim reklamovaný tovar, je Predávajúcim oprávnený účtovať si primerané skladné či tovar svojpomocne predať na účet Kupujúceho. O tomto postupe musí Predávajúci Kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
V zmysle ustanovenia § 1820 ods. 1) písmeno j) Občianskeho zákonníka oznamuje Predávajúci, že s mimosúdnou sťažnosťou sa spotrebiteľ môže obrátiť na kontrolný orgán, ktorým je Česká obchodná inšpekcia. Česká obchodná inšpekcia vybavuje mimosúdne sťažnosti spotrebiteľov spôsobom a za podmienok stanovených príslušnými právnymi predpismi.
článok IX.
Ochrana osobných údajov
Kupujúci súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov, ktorými sa rozumie meno a priezvisko, dátum narodenia, adresa bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, e-mailová adresa, pohlavie, číslo bankového účtu a telefónne číslo a udeľuje súhlas so zhromažďovaním a spracovaním svojich osobných údajov Predávajúcim.
Nakladanie s osobnými údajmi Kupujúceho podlieha úprave zákona 101/2000 Zb. o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.
Registračné číslo Internetového obchodu na Úrade pre ochranu osobných údajov je 00075375/001.
Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený spracovávať osobné údaje Kupujúceho, a to na účely realizácie práv a povinností zo Zmluvy. Na účely vedenia užívateľského účtu Kupujúceho Kupujúci vyslovuje svoj súhlas so spracovaním jeho osobných údajov Predávajúcim. Ak nezvolí Kupujúci inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov Predávajúcim tiež na účely zasielania informácií a obchodných oznámení Kupujúcemu. Súhlas so spracovaním osobných údajov Kupujúci udeľuje dobrovoľne a môže ho kedykoľvek bezplatne pomocou odkazu uvedeného na konci obchodného oznámenia odvolať. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzavretie Zmluvy.
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z Webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
Spracovaním osobných údajov Kupujúceho môže Predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Aktuálne informácie o spracovateľoch osobných údajov sú uvedené na Webovej stránke Predávajúceho a prípadne budú taktiež zaslané Kupujúcemu na jeho žiadosť.
Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že ide o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
V prípade, že by sa Kupujúci domnieval, že Predávajúci alebo spracovateľ vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života Kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:
požiadať Predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,
požadovať, aby Predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav.
Ak požiada Kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, je mu Predávajúci povinný túto informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.
Kupujúci ďalej súhlasí s ukladaním tzv. „cookies“ do jeho koncového zariadenia (napr. počítača) tak, aby sa uľahčilo poskytovanie služieb informačnej spoločnosti; Kupujúci má možnosť odmietnuť, aby “cookies” alebo podobné nástroje boli ukladané do jeho koncových zariadení, napr. tým, že spustia vo svojom prehliadači funkcionalitu anonymného prehliadania.
článok X.
Záverečné ustanovenia
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru k činnostiam súvisiacim s prevádzkou Internetového obchodu na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Jazykom komunikácie medzi Predávajúcim a Kupujúcim a jazykom Zmluvy je český či anglický jazyk. V prípade, že by niektoré ustanovenie týchto VOP bolo z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí VOP alebo Zmluvy.
Pokiaľ vzťah založený Zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Pokiaľ by boli VOP v rozpore so zákonom, riadi sa vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim príslušným zákonom.
Na vybavovanie sťažností, získanie ďalších informácií či v prípade akýchkoľvek otázok môže Kupujúci využiť e-mailové adresy: ko-ra-le@ko-ra-le.cz. Podanú informáciu alebo informáciu o vybavení sťažnosti Kupujúceho zašle Predávajúci na e-mailovú adresu Kupujúceho. Všetky oznámenia Predávajúceho môžu byť Kupujúcemu doručované na e-mailovú adresu uvedenú v jeho užívateľskom účte či uvedenú Kupujúcim v objednávke.
V Prahe dňa 1.3.2023